31 sierpnia, Dzień Blogera, 30 lat Solidarności, koniec wakacji …

Dziwne zestawienie, nieprawdaż? Niby co wspólnego mają te wszystkie rocznice.
Na pewno to, że obchodzimy je w jednym dniu, innych na siłę nie będę szukał. Przyjrzyjmy się jednak jednemu tematowi blogerom i blogowi.

Dzień Blogera, no dobrze, ale czym jest Blog i co wspólnego ma z biznesem?

Blog z ang. web log (dziennik sieciowy) — to rodzaj strony internetowej, pamiętnika z listą chronologicznych wpisów zawierający osobiste przemyślenia, uwagi, komentarze, rysunki, a nawet nagrania audio i video.

Można go porównać z dziennikiem pokładowym w jakim Krzysztof Kolumb notował swoje kolejne dni w długiej i nieznanej wyprawie której rezultatem było odkrycie Ameryki (a nie jak pierwotnie założył odnalezienie nowej drogi do Indii).
Tak to już jest obieramy jeden cel, a odnajdujemy inny jeszcze większy. Internet jest olbrzymim oceanem, po którym niektórzy surfują, żeglują, a jeszcze inni dryfują, gdyż nie mają żagli i mocnych wiatrów.

Ale dość przenośni, porównań i filozofii.

Blogi początkowo nie były doceniane w biznesie, gdyż wiele osób odpowiedzialnych w firmie za marketing uważało je za nieprofesjonalne, nieprzystające do prezentacji marki, produktów usług.
Bardzo często pisane są luźnym, potocznym językiem, z błędami, często z niesprawdzonymi plotkarskimi informacjami.
Ale cóż poradzić, ludzie lubią takie serwisy i mają jeden niepodważalny atut – dużą, wręcz ogromną oglądalność w stosunku do innych form przekazu w Internecie.

Z czasem także firmy, korporacje zaczęły tworzyć swoje blogi, a obecnie coraz częściej dodatkowo integrują je z sieciami społecznościowymi typu Facebook, Twitter.

Obecnie podstawowym zadaniem blogu firmowego lub branżowego jest budowanie społeczności wokół firmy (zarówno pracowników jak i klientów), przekazywanie nowinek z branży, życia firmy.

Blogi mają jeden ważny atut w stosunku do mailingów, jakie coraz częściej przepełniają nasze skrzynki pocztowe, można na nie zobaczyć wtedy gdy mamy ochotę, a jeśli trzeba przejrzeć też historyczne wpisy.
Zobaczymy wtedy nie tylko je, ale także dyskusje, komentarze czytelników, jakie wokół nich się zrodziły, a także i sami możemy wyrazić swoją opinię.

Decydując się na blog, także firmowy, musimy zadbać o autorów (jeśli nie jesteśmy nim sami) i regularne wpisy na nim, by nie „świecił pustkami”, gdyż gdy przestaniemy pisać także nasi czytelnicy odejdą.
Gdy jednak będzie prowadzony konsekwentnie i regularnie, z czasem może osiągnąć dużą oglądalność, wielu subskrybentów (RSS) i sympatyków będzie go oglądało.

Od czego zacząć:

  • pomysłu na blog firmowy – cel,  jaki tematy będzie poruszał?
  • wyboru narzędzia, aplikacji w którym będziemy prowadzić blog

I co dalej?

Teraz już tylko go prowadzić, blogować …

[note_box]Blog firmowy oczywiście możemy wykorzystywać do reklamy, a wręcz nawet powinniśmy, przyzwyczajając odbiorców, by nagle kogoś nie zrazić tym, że do tej pory nie było reklamy, a teraz jest.[/note_box]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *