Delicious, ukłon w stronę społeczności i multimediów

Istniejący od 8 lat serwis Delicious.com przechodzi gruntowną metamorfozę. W ostatnich miesiącach został odkupiony od Yahoo przez firmę AVOS (założycieli, pomysłodawców serwisu Youtube).
Delicious.com służy gromadzeniu i kategoryzowaniu za pomocą tzw. tagów linków, adresów URL które można dodatkowo opisać swoim komentarzem i udostępnić publicznie lub ukryć do celów prywatnych.

Głównym problemem dla dotychczasowych właścicieli serwisu było to, że w żaden sposób nie można było na nim zarobić, gdyż pozbawiony był np. reklam. Dodatkowo w obecnej erze multimediów Delicious pozostał w tyle prezentując jedynie proste wpisy tekstowe, które nie przyciągają już tak internautów jak w początkach istnienia internetu, zwłaszcza, że w międzyczasie pojawiły się serwisy społecznościowe, na których użytkownicy dzielą się swoimi znaleziskami, linkami, filmami, zdjęciami.

By zmienić i wprowadzić trochę multimediów do serwisu w nowej odsłonie pojawia się funkcja „Stosu” pozwalająca gromadzić i prezentować linki także w formie graficznej lub multimedialnej np. zbiór kilku filmów z Youtube.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=HcgtFUN8bgE

Przykład wykorzystania Stack w Delicious:
http://www.delicious.com/stacks/view/H9jVmK

Widać także gruntowną przebudowę serwisu który przypomina teraz Google+ lub Twitter – można się domyśleć, że właśnie część społecznościowa będzie teraz miała duże znaczenie przy rozwoju i promocji tego serwisu.

Aktualni właściciele Delicious.com zapowiadają nowe wersje i ciągły rozwój, przy okazji zwracając uwagę, że serwis mimo że ma już 8 lat z powrotem przechodzi w fazę Beta, startupu, co może wróżyć mu dość dużą metamorfozę w następnych miesiącach.

Strona serwisu: http://www.delicious.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *