Facebook stawia wszystkim kolejkę

Zakupy grupowe to nowa moda która dotarła w ostatnim roku do polski. Cała filozofia jest prosta oferujesz promocyjnie, taniej swoje usługi, produkty, reklamujesz je za pomocą wyspecjalizowanych firm (np. Groupon) który rozsyła mailing do wyselekcjonowanej listy mailingowej (np. w danym mieście) do potencjalnych osób zainteresowanych takimi promocjami.
Korzyści to po pierwsze sprzedaż zbywających zasobów (np. gdy hotel, kawiarnia ma słabsze dni, okresy), dodatkowa reklama, promocja swojej marki itp. Zakupy w danych punktach po promocyjnych cenach możliwe są dzięki kuponom (stąd pewnie powstała też nazwa grupa … kupon).

Kupony, promocje, zniżki, polecenie – wszystko to nic innego jak formy marketingu, reklamy znane i stosowane z lepszym lub gorszym skutkiem od lat.

Nie zapomina też o tym Facebook obserwując w jaki sposób można by przenieść coś co jest znane od lat do Internetu.
Zapewne jeśli w ostatnim czasie wymieniałeś komórkę na nowy model proponowano Ci rozwiązanie z GPSem.

Ktoś może zastanawiać się, a po co, skoro mam już w samochodzie? Okazuje się, że coraz więcej modeli standardowo ma ją na wyposażeniu. Każda komórka to także terminal internetowy, od lat można na nim sprawdzać np. e-maile, niektórzy (choć rzadziej) przeglądają też w ten sposób strony (bo może trochę mały ekran) – ale dla posiadaczy iPhonów jest to już normalność.

Twórca Facebooka pomyślał: „A jakby to wszystko połączyć” …

  • Facebooka
  • Internet
  • komórkę
  • GPS

Mamy w ten sposób platformę, która pozwalała by określić miejsce pobytu.
Teoretycznie można w ten sposób chwalić się na Facebooku gdzie jesteśmy, ale czy wszyscy będą aż tak się afiszować?

Załóżmy że idziesz do fryzjera i masz u niego stałe zniżki, ale zamiast kuponu potwierdzasz to, że jesteś jego stałym klientem wirtualnie, z komórki – proste, jeśli fryzjer korzysta z tak zaawansowanych technologii.

A jakby do tego rozwiązania podejść inaczej i uprościć to do Facebooka, w końcu wiele osób już z niego korzysta i ma tam konto.

Jesteś w centrum miasta i chciałbyś skorzystać z restauracji, ale że lubisz obniżki promocje sięgasz po komórkę z Facebookiem który wyświetla Ci w obrębie 1km najbliższe punkty gdzie w taniej możesz zjeść … podobnie jest gdy idziesz do innych punktów usługowych, sklepów itp. Na bieżąco na ekranie wyświetlają Ci się one, a gdy zechcesz skorzystać doprowadzą i nic więcej nie będzie potrzebne jak twoja komórka..

Właśnie tak mają działać nowe formy marketingu, reklamy społecznościowej, które są obecnie wdrażane testowane przez Facebook. Wszystko co będzie potrzebne klientowi do skorzystania z promocji, to komórka.

Facebook Places – Miejsca, mają dać możliwość określenia gdzie jesteś i do tego właśnie potrzebny GPS w komórce.
http://www.facebook.com/places/

Facebook Deals – to system, miejsce na korzystanie z promocji, kuponów, zakupów także grupowych, reklamy itp. i połączenia wszystkiego tego z mediami społecznościowymi.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=7bbsuqPoZtw

httpvh://www.youtube.com/watch?v=zZ-rTseVwes

Zobacz również:

Facebook w komórce – czyli uproszczona wersja na telefon posiadający ekran dotykowy
http://touch.facebook.com/

http://www.facebook.com/mobile/ – aplikacje rozwiązania na konkretne modele komórek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *