Microsoft Outlook 2010 z obsługą Facebooka?

Microsoft zapowiedział na 12-go maja premierową prezentację produktów z rodziny MS Office 2010. O ile w programach Word, Excel nie należy spodziewać się jakiś rewolucji to…

w dość popularnym Outlooku Microsoft zamierza otworzyć się m.in. na społeczności.

Już teraz wiadomo, że oprócz dodatkowych funkcji które mają przyśpieszyć pracę i sprawić ją bardziej komfortową np.:

  • łączenie listów w konwersacje
  • komendy „1 kliknięciem” – definicja wieloetapowych operacji usprawniających powtarzające się działania związane z obsługą poczty
  • narzędzia do tworzenia i obróbki graficznych e-maili
  • szybsze wyszukiwanie w listach, kalendarzach, kontaktach
  • wiele kalendarzy wyświetlane obok siebie

Microsoft zapowiedział także że w jego nowym programie pojawi się też:

  • Microsoft Outlook Social Connector – który umożliwi wyszukiwanie, znajdowanie informacji o osobach z serwisów społecznościowych takich ja LinkedIn Facebook i MySpace (o Naszej Klasie jeszcze nie wspomniano, ale całkiem możliwe że w przyszłości także i takie połączenie się pojawi) dzięki czemu szybciej będzie można zidentyfikować osobę i to czym się zajmuje oraz jaka jest jego aktywność w sieci. W ten sposób będzie można również otrzymać informacje o sieci kontaktów, znajomych z którymi związana jest dana osoba i inne informacje dostępne na serwisach społecznościowych.

Więcej:  http://www.microsoft.com/poland/2010/office/outlook/default.aspx

Prezentacja 12 maja: http://www.microsoft.com/businessproductivity/pl/pl/proof/2010-launch-events.aspx


Co wynika z tych trendów na które zwrócił uwagę także Microsoft?

Do tej pory w zasadzie wszyscy korzystający z internetu posiadali jakąś swoją skrzynkę pocztową, jednak nie każdy był członkiem społeczności takich jak np. Facebook czy mniej popularny w PolsceLinkedIn.

Teraz każdy użytkownik programu MS Outlook 2010 pośrednio będzie korzystał także z tych społeczności standardowo, co zapewne nie jednego zachęci do założenia swojego konta.
Zwiększy to na pewno już teraz dość sporą rzeszę uczestników społeczności internetowych.

Nowe możliwości dla biznesu i marketingu.
Dla firm otwierają się nowe możliwości reklamy nie tylko jak to było do tej pory przez Google ale także np. przez Facebooka.
Obecnie coraz więcej firm dostrzega tą możliwość, a rozwiązania społecznościowe przenikają i pojawiają się też na stronach www np. w formie ramek fanów czy przycisków polecających „Lubię to”.
Uczestnicy „społecznościówek”  dużo chętniej klikają w reklamę pojawiającą się w ramach społeczności przez co środki na reklamę zaangażowane i wydane w tym medium reklamowym jest bardzo skuteczne.

Rekomendacja staje się mocnym atutem rozwiązań e-biznesowych, e-commerce, sklepów a połączenie ze społecznościami wzmacnia efekt marketingowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *