Najcenniejsza marka internetowa

Jak myślisz jaka marka (dodam dla ułatwienia, że jest to przy okazji marka internetowa) jest najcenniejsza na świecie?

Okazuje się że w czołówce znajduje się Google a za nim Microsoft. Kolejne miejsca zajmują Coca-Cola, IBM, McDonald’s, Apple.

Jest szansa, że w najbliższych latach Google i Microsoft będą nadal na wysokich pozycjach. Ciekawe jest też że Microsoft w ostatnim czasie chce odebrać Google część rynku za pomocą nowej wyszukiwarki która istnieje już od dłuższego czasu (poprzednio: Windows Live Search i MSN Search), a od 2009 pod nową nazwą Bing. Bing stał się zauważalny szczególnie wraz z wprowadzeniem nowego systemu MS Windows 7 który odbudowuje pozycję Microsoft po nadszarpnięciu zaufania przez Vistę.Zestawienia najcenniejszych marek na podstawie:
http://www.brandz.com/upload/brandz-report-2009-complete-report%281%29.pdf

Google i Microsoft – Walka gigantów

Microsoft tylko od premiery Windows 7 do końca 2009 roku sprzedał ponad 60 mln licencji tego systemu. Przychody koncernu od października do grudnia wzrosły o 14 proc., do 19,02 mld dolarów., dzięki czemu Microsoft zarobił dość szybko na czysto 6,66 mld dolarów.

Microsoft ma swoją przeglądarkę Bing zaczynając walkę na tym polu z Google.

Z drugiej strony należy także zauważyć że Google nie pozostaje dłużne i też depcze swojemu konkurentowi po piętach starając się odebrać część rynku zapowiedzią i wprowadzeniem dwóch darmowych systemów operacyjnych jednego do telefonów GSM – Android i do komputerów Chrome OS. Google od ponad roku proponuje i reklamuje także swoją przeglądarkę internetową Chrome która została dość dobrze przyjęta i coraz częściej stosowana nawet przez dotychczasowych użytkowników Firefox, którzy zawsze czuli wstręt do Internet Explorera. Chrome zaskoczył internautów szczególnie szybkością działania i wzrastającą jak grzyby po deszczu ilością dodatków które jak szacuje się wkrótce przewyższą ilość tych dostępnych dla Firefox.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *