Prywatny przedsiębiorca 2005

Z internetu korzystają niemal wszyscy polscy prywatni przedsiębiorcy (85%) – najczęściej w domu poprzez stałe łącze oraz w siedzibie firmy.

Sieć używają przede wszystkim do celów związanych z wykonywaną pracą (55%), obsługi poczty e-mail (52%), przeglądaniem aktualnych wiadomości (50%) oraz edukacyjnych (45%) – wynika ze sporządzonej przez Acxiom Polska analizy profilu osób prowadzących własną firmę.

Własny biznes najczęściej otwierają osoby będące już po 30-tce i wraz z wiekiem (aż do 59 lat) odsetek przedsiębiorców rośnie – łącznie w przedziale wiekowym od 30 do 59 lat znajduje się ponad 74% właścicieli prywatnych firm.
Na przejście ‘na swoje’ częściej decydują się mężczyźni (57%), osoby z wykształceniem średnim i wyższym (89%), zamieszkali w miastach o liczbie mieszkańców większej niż 100 tysięcy (44%) – warto jednocześnie zauważyć, że całkiem sporo właścicieli prywatnych biznesów (prawie jedna trzecia) rekrutuje się z miasteczek nie przekraczających 50 tys. mieszkańców.

W przeważającej większości prowadzone interesy to niewielkie, kilkuosobowe przedsięwzięcia – 64% właścicieli firm zadeklarowało jednoosobową działalność, a 26% z nich zatrudnia nie więcej niż 5 pracowników.

Dane pochodzą z najnowszej fali Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Próba badawcza wynosiła 23865 osób i obejmowała obszar całej Polski.

Źródło: http://www.biznesnet.pl/a/9114/Prywatny-przedsiębiorca-2005

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *