Google, czyli o wyższości reklamy nad treścią?

Gdy ponad 12 lat temu powstawała wyszukiwarka Google wypracowała sobie dość wysoką pozycję wśród internautów dzięki temu, że nie było reklam, banerów.

A jak to dziś wygląda?
Teoretycznie nie ma reklam (poza Google AdWords), ale jak bardziej przeanalizować treści, dziś Google to głównie reklama.

Dlaczego tak jest?
Wynika to z ciągłej pracy tzw. pozycjonerów SEO, by znaleźć się w pierwszej pozycji 5-10 wyników wyszukiwarki Google.
Z jednej strony Google cały czas zapewnia, że dla niego najważniejsza jest wartościowa treść.
Z drugiej strony agencje reklamowe, firmy pozycjonerskie, a czasem i sami posiadacze witryn, portali, sklepów chcą przebić się nie koniecznie tylko tym, że mają naprawdę wartościową treść.
Stosowane są różne triki, np. precle (czyli artykuły tworzone specjalnie pod wyszukiwarkę google, nasycone odpowiednią ilością słów kluczowych, generowane przez automaty – bardzo często nie mające żadnej wartości pod względem treści), których zadaniem jest tylko podbicie pozycji innych stron do których kierują swoje odnośniki.

Google cały czas walczy z tymi spamerskimi (jak sam ocenia) metodami, jednak nie jest to skuteczne, o czym świadczą co jakiś czas tzw. Google Bomb pozycjonujące różne słowa np. kiedyś kretyn, debil czy ostatnio kłamca potwierdzające, że takie techniki wciąż są możliwe.

Przykład:
Wyniki wyszukiwania słowa „noc sylwestrowa” – większość odnośników to reklama
(zaznaczona na zrzucie ekranu na czerwono).

noc sylwestrowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *