Sztuczny tłum

Sam pomysł na sztuczny tłum  nie jest nowy, politycy,  stratedzy już wieki temu posługiwali się nim. Wtedy jednak chodziło  z reguły o cele polityczne np. by wywrzeć jakąś presję, a samych prowokatorów potajemnie opłacano  .

Obecnie w dobie internetu gdy łatwo, szybko można dotrzeć z informacją są inne pomysły na organizację sztucznego tłumu.

Flash mob (ang. dosł. błyskawiczny tłum) polega na społecznym zebraniu (np. za pomocą komunikatorów, czy sms) grupy osób które znają tylko termin i planowane działanie.

Chodzi o wywołanie krótkiego spektakularnego, zaskakującego zdarzenia dla przypadkowych przechodniów.

Najbardziej znane przedsięwzięcia tego typu nie mają jednak charakteru komercyjnego (wręcz odcinają się od reklamy, komercji). Jednak sami organizatorzy mogą mieć konkretny cel np. by „przebić się” do mediów z danym zdarzeniem czy wywołać tzw. reklamę wirusową. Może to być jeden z czynników wzmacniających reklamę choć sami uczestnicy zdarzenia mogą nie zdawać sobie sprawy z tego że uczestniczą w reklamie, promocji czegoś.

Przykład: Flash Mob – Cracow Dance Connection
httpvh://www.youtube.com/watch?v=z4q6W4inJqk

(z filmu jednak można wnioskować, że coś wspólnego z tym „sztucznym tłumem” ma RMF FM – samochód przywożący tancerzy )

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *