Twitter w biznesie, także ze zdjęciami i wideo

SMS to za mało by wyrazić swoje emocje?

Twitter to istniejący  od 4 lat mikroblogowy serwis społecznościowy charakteryzujący się tym, że można do niego dodawać tylko informacje tekstowe o długości nie przekraczającej 140 znaków (inspiracją za pewne dla twórców był SMS w telefonach komórkowych). Informacje takie wysyłane za pomocą przeglądarki internetowej lub telefonu są publikowane na kanale użytkownika, mikroblogu (przykład http://twitter.com/jaceksynowiec ), lub mogą być ukryte, prywatne, kierowane bezpośrednio do innego użytkownika.

Twitter ma obecnie ok. 150 mln użytkowników na całym świecie, a pod koniec 2009 roku badania Megapanel PBI/Gemius oceniły, że jest ok. 0,5 mln polaków, głównie ludzi młodych (najwięcej w przedziale 15-24 lat bo aż 29%). Użytkownicy Twittera są dość aktywni, aż 75% korzysta przynajmniej 1 dziennie z jego usług.

Do tej pory użytkownicy Twittera w momencie gdy trzeba było opublikować zdjęcie lub inną treść radzili sobie dodaniem odnośnika/linku. Wokół Twittera urosło dużo dodatkowych serwisów wspomagających, na których można  m.in. skrócić swój link, dodać zdjęcie lub dłuższy tekst itp.

Obecnie materiały wideo, zdjęcia z popularnych serwisów np. YouTube, Flickr, Vimeo będą wyświetlane w ramach Twittera bez potrzeby przechodzenia do innych serwisów.

Rozwiązanie jest obecnie w fazie testowej  dla ograniczonej liczby osób, jednak w najbliższych tygodniach ta funkcjonalność zostanie udostępniona wszystkim.

httpv://www.youtube.com/watch?v=rIpD7hfffQo

Twitter w biznesie

Nowa funkcjonalność zapewne przyciągnie także firmy. Do tej pory najczęściej z Twittera korzystali głównie celebryci, politycy ( np. Baracka Obamę obserwuje 5,5 mln użytkowników http://twitter.com/barackobama ).
Twitter jest serwisem bacznie obserwowanym przez Google. W ostatnim czasie pojawiła się usługa  Google Realtime ( http://www.google.pl/realtime )  indeksująca w czasie rzeczywistym media społecznościowe, w tym także Twittera. Google dzięki temu na bieżąco indeksuje wszystkie wpisy jakie pojawiają się na tym serwisie. Pozwala to na szybkie przekazywanie odbiorcom treści informacji w zaledwie kilka sekund od pojawienia się ich w internecie.

Zapewne fakt, że obecnie użytkownicy oprócz tekstu będą mogli też od razu wyświetlić wideo (np. z reklamą) zachęci biznes do jego wykorzystania i błyskawicznej informacji, co można wykorzystać do promocji.

W jaki sposób można wykorzystać Twitter w biznesie?

Pomysłów na jego wykorzystanie może być wiele np.:

  • do generowania „szumu medialnego” wokół produktów, usług
  • do obsługi reklamacji, zgłoszeń serwisowych (można w ten sposób zastąpić Chat, GG)
  • do zbierania błyskawicznych opinii, zadawania pytań, sondaży
  • do szukania, werbowania pracowników

A od czego zacząć?

Na początek od założenia konta na: https://twitter.com/signup

Więcej w następnych artykułach.
Jeśli jesteś zainteresowany rozwinięciem tego tematu, lub masz pytania,
napisz informację poniżej w komentarzach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *