Wiosenna rewolucja na mediach społecznościowych

Po zmuszeniu użytkowników Facebooka do przejścia  na tzw. „oś czasu”, jego konkurent Google z zaskoczenia wprowadził nowy interfejs w swoim serwisie społecznościowym GooglePlus.

Chociaż wielu osobom nie podobają się tak częste zmiany, i o ile w przypadku Facebooka można było usłyszeć wiele słów krytyki, tak w przypadku Google+ modyfikacje raczej podobają się.
Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że Google+ nie ma jeszcze 1 roku swojego istnienia, a więc korzystają z niego osoby gotowe na zmiany, nowości i rozwój serwisu.

Jak poinformowała firma z nowego zaktualizowanego Google+ korzysta już 170 milionów osób.
Taka ilość użytkowników korzystająca z usług wydaje się dużym sukcesem, jednak cały czas to mało w stosunku do Facebooka, a serwis wydaje się być cały czas w fazie rozwojowej.

Co zmieniono w nowym Google+?

httpvh://www.youtube.com/watch?v=XgL9kAF5aP4

Główna zauważalna zmiana w nowej odsłonie serwisu, to menu boczne po lewej stronie strumienia z kontekstowym podmenu, zależnym od poszczególnych aplikacji.
Menu to jest indywidualnie konfigurowalne, możemy przesuwać poszczególne pozycje według własnych upodobań.
W nagłówku możliwe jest dodanie tła (tu narzuca się analogia z „osi czasu” Facebooka).

httpvh://www.youtube.com/watch?v=0TaCGp8-IlM

Inne zmiany to uproszczona obsługa czatu i spotkań video (hangout), większe okna zdjęć, filmów, geotagowanie albumów.

To nie wszystko, już teraz Google zapowiada dalsze zmiany na innych oferowanych przez siebie usługach np. w Wyszukiwarce, Mapach, Gmail, YouTube mające na celu ujednolicenie wyglądu, obsługi i wzajemną koegzystencję pierwotnie niezależnych usług.

W ostatnich miesiącach pochodną ujednolicenia wyglądu swoich usług na pewno zauważalny dla wszystkich był górny czarny pasek, który pierwotnie pojawił się tylko w Google+, następnie całkowicie został przebudowany Youtube w tym samym stylu.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=A3Atj57r15U

2 myśli nt. „Wiosenna rewolucja na mediach społecznościowych

    • Facebook istnieje już kilka lat, i wielu osobom pasował dotychczasowy interfejs.
      Nie wszyscy lubią cały czas uczyć się czegoś nowego (zwłaszcza nie jest to na rękę konserwatystom, maruderom – którzy nie lubią częstych zmian) .

      W przypadku Google+ jest o tyle lepiej, że tu głównie są osoby, które nie boją się zmian, pionierzy, ci którzy poszukują nowości – a sam projekt jest w zasadzie w fazie rozwoju i ma zaledwie 9 miesięcy.
      A wiec każda zmiana na G+ przyjmowana jest raczej entuzjastycznie.
      Zmieni się to zapewne za 2-4 lata, gdy przybędzie Google Plus więcej użytkowników i będzie większy przekrój społeczeństwa – wtedy G+ nie powinien już robić tak drastycznych zmian.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *